Nieuwsbrief 11 / 21 mei 2026

Beste ouder(s) en verzorger(s),
In de vorige nieuwsbrief schreef ik er al over: Deze periode kenmerkt zich door sportdagen, uitstapjes en het schoolreisje voor groep 1 t/m 7. Volgende week start de Avondvierdaagse waar veel leerlingen weer meelopen. Deze activiteit wordt volledig door ouders georganiseerd, dank daarvoor!
Ondertussen wordt er ook nog hard gewerkt.
Als om half negen de lessen starten, loop ik met een trots gevoel naar mijn kamer: Er is rust in de school. Er zijn leerlingen die ondersteund worden bij het uitvoeren van het Levelwerk, leerlingen halen leerlingen op om BOUW te oefenen of er wordt vlak na de gezamenlijke start samengewerkt op de gang. Kleuters vegen het zand bij elkaar en ruimen op om in de kring te gaan zitten.
Er gebeurt veel, maar vanuit een goede basis.

Vorige week bezocht ik samen met juf Marlies (KC) en juf Suzan (gedragsspecialist) een CNS studiedag over gedrag. Hier werden wij weer bevestigd dat we op de goede weg zijn. Het hebben van positieve, hoge verwachtingen van het gedrag en het aanleren van gewenst gedrag zijn daarin belangrijke pijlers. Afgelopen dinsdag hebben we met het team doelen gesteld voor het komende schooljaar, want het is belangrijk om de afspraken te blijven herhalen. Niet alleen in de school, maar ook buiten de school tijdens uitstapjes. Het is fijn om daarin samen met u op te trekken.

We kijken al vooruit naar het nieuwe schooljaar, maar genieten nog volop in het hier en nu!

Met vriendelijke groet,
Lesanka van Beek

Agenda:

25-05-2026

Tweede Pinksterdag

26-05-2026 - 29-05-2026

Avond4Daagse

03-06-2026

Schoolreisje groep 1 t/m 7

09-06-2026

MR vergadering

10-06-2026

Inloopmoment 08.20-8.30 uur

22-06-2026

Studiedag - Alle leerlingen vrij-

26-06-2026

Inloopmoment 08.20 - 08.30 uur

03-07-2026

Zomerfeest & Tweede rapport mee

06-07-2026 - 10-07-2026

Oudergesprekken op aanvraag

07-07-2026

Inloopmoment 08.20 - 08.30 uur

08-07-2026

Wenmoment in de nieuwe groep 12.30 - 13.00 uur

14-07-2026

Afscheidsmusical groep 8

17-07-2026

School tot 12.00 uur, daarna zomervakantie

Ontwikkelingen in de school

Nieuwe ‘huisgenoten’ in 2026-2027
Zoals u in de brief van afgelopen maandag heeft kunnen lezen, komen twee groepen van De Ontdekking tijdelijk bij ons in de school. Uiteraard gaan we kijken hoe we dit praktisch doen en hoe we met elkaar kunnen verbinden. Maar deze groepen blijven onderdeel van De Ontdekking. In sommige gesprekken merkte ik dat een aantal van u niet weet wat ‘Het Middengebied’ is. Dit is de ruimte in ons gebouw waarmee wij verbonden zijn met Uniek en de Franciscusschool. Wilt u weten hoe dit eruit ziet? Kom gerust even kijken!

Studiemiddagen 2026-2027 bekend
In de vorige nieuwsbrief deelde ik de studiedagen met u. Zoals afgesproken ontvangt u hierbij ook de data van de studiemiddagen:

  • Donderdag 19 november 2026
  • Dinsdag 26 januari 2027
  • Woensdag 30 juni 2027

Op deze dagen zijn de leerlingen vrij vanaf 12.00 uur. Wanneer u opvang nodig heeft, moet u dit zelf met de opvangorganisatie afstemmen.
Voor de zomervakantie ontvangt u een nieuwe ‘Koelkastposter’ met alle data.

Groepsverdeling 2026-2027
Eerder informeerde ik u over de groepsverdeling in het schooljaar 2026-2027.
We gaan werken met de volgende groepen: Groep 1-2, groep 3, groep 4-5, groep 6, groep 7 en groep 8. Vanaf 1 januari 2027 starten we met een tweede kleutergroep.

Momenteel maken we de puzzel welke leerkracht er voor welke groep gaat.
Dat plaatje is zo goed als rond en wordt ongeveer 3 weken voor de zomervakantie met u gedeeld.

Op woensdag 8 juli van 12.30 – 13.00 uur mogen de leerlingen alvast even wennen met elkaar en eventuele nieuwe leerlingen in de nieuwe klas. Leerlingen die al op school zijn, schuiven door. Nieuwe leerlingen worden voor dit moment uitgenodigd.

Vragen vanuit de MR
Volgende week ontvangt u een aantal vragen vanuit de MR over het schoolreisje. Het is fijn als u deze vragen in wilt vullen. Op die manier krijgen we een goed beeld van de verschillende meningen en kunnen wij onderzoeken hoe we het schoolreisje vorm kunnen geven.

De nieuwe boekenkasten 
Inmiddels zijn onze nieuwe kasten geplaatst. Wat zijn we er blij mee! Het geeft ons ook direct de mogelijkheid om goed op te ruimen. Hele oude en kapotte boeken gaan weg. Ook oud materiaal ruimen we op.
We hebben een aantal IKEA bakken voor de KALLAX kast over. Heeft u hier interesse in? Voor €1,00 mag u deze overnemen. Wij kopen hier weer nieuwe boeken van. U kunt dit aangeven bij juf Lesanka.

Personele ontwikkelingen

Meester Stijn heeft de een training gevolgd om lessen Rots en Water te mogen geven. Een mooie aanvulling op de sociaal emotionele ontwikkeling naast de Vreedzame School. In het komende schooljaar stemmen we af hoe we dit gaan inzetten op onze school.

Juf Jolanda en juf Chantal zijn beide aan het re-integreren. Iedere week zijn zij enkele momenten op school.
Juf Chantal gaat opbouwen in de klas. In eerste instantie is dit in groep 5-6. Wanneer zij meer uren kan werken, maakt zij de overstap naar groep 7. Op welke termijn dit is, is nu nog niet duidelijk.

De afgelopen weken was ik ontzettend trots op mijn team. Zowel juf Rianne als juf Roos hebben hun diploma behaald. Juf Sylke heeft haar schoolleidersdiploma in ontvangst mogen nemen. Gefeliciteerd!
Juf Sylke is na een korte periode van afwezigheid weer op school. Zij is er meestal op woensdag en af en toe op maandag.

Oproep van de onderbouw aan alle ouders

Het nieuwe thema van de kleuters is ‘Wij duiken de onderwaterwereld in!’
Wij zijn opzoek naar mensen die iets willen vertellen over vissen (bijvoorbeeld vissen als huisdier en hengelsport) of andere waterflora en fauna.
Weet u hier veel vanaf en vindt u het leuk om daar onze kleuters iets over te vertellen? Wilt u dan contact opnemen met juf Rianne? r.honigh@cnsede.nl

Inloopmomenten

Tijdens onze teamvergadering hebben we de inloopmomenten geëvalueerd. Dit doen we ook nog in de leerlingenraad en in de MR.
Uit de eerste evaluatie komt dat we het erg fijn vinden om u te zien, maar dat we ook zien dat de leerlingen trots zijn als u komt kijken. In de ene groep zijn er meer ouders dan in de andere groep. Dat laat zien dat het laagdrempelig is.
De inloop is voor ouders/verzorgers. Dat wil zeggen dat broertjes en zusjes in de eigen klas blijven. 
U kunt ervoor kiezen om de tijd tussen uw kinderen te verdelen óf de momenten af te wisselen tussen uw kinderen. Zo houden we het rustig in de klassen én zit iedere leerling op tijd klaar voor de start van de dag.