Identiteit

De Koningin Beatrix is onderdeel van CNS Ede: een onderwijsorganisatie met scholen in de gemeente Ede. De stichting draagt de christelijke identiteit. Dat doen wij op een open manier. Dat betekent dat iedereen welkom is die zich thuis voelt in het christelijk onderwijs. Ons team heeft een open blik op de wereld.

We praten met de kinderen over hun identiteit en over verschillende religies. Daarbij onderzoeken we welke waarden we delen. We vragen dezelfde open blik van leerlingen en ouders.

Het team draagt de protestants-christelijke waarden mee. Op onze school ziet u daarom:

• dat wij met elkaar delen.
  • dat we helpen en zorgen voor elkaar.
  • dat ieder kind bijzonder en waardevol is.
  • dat we eerlijk zijn.
  • dat een fout maken niet erg is: je mag altijd opnieuw proberen.

In de klas bidden en zingen we samen. De juf of meester vertelt ook Bijbelverhalen en bespreekt met de klas wat deze verhalen betekenen.

Vieringen

Op de Beatrix is ook tijd om te vieren. Kerst en Pasen vieren we met elkaar. Uw kind leert de betekenis van feestdagen voor het christelijke geloof en de Nederlandse cultuur. Er is ook aandacht voor belangrijke feestdagen van andere godsdiensten. Zo leren kinderen over alle verschillende gebruiken op de wereld en leren we elkaar beter begrijpen.