Nieuwsbrief Koningin Beatrix 26 juni 2025
Beste ouder(s) en verzorger(s),
Eerder vandaag heeft u de nieuwe groepsindeling ontvangen en hierbij ontvangt u een nieuwe nieuwsbrief. Nog een paar weken en dan is het al zomervakantie. Met de temperaturen van de afgelopen week en aankomende week voelt het soms alsof de vakantie nóg eerder is.
Ondertussen wordt er nog hard gewerkt in de klassen. Het helpt om de afspraken te blijven herhalen en structuur te blijven bieden. Wanneer ik door de gangen loop merk ik dat ik trots ben. Er is rust in de groepen, er wordt samengewerkt op de gang, groep 8 oefent de musical, de kleuters gaan op in het thema ‘water’.
In deze nieuwsbrief leest u meer over wat we allemaal zoal doen.
Met vriendelijke groet,
Lesanka van Beek
Het zomerfeest wordt een Wereldsfeest!
Zoals eerder gecommuniceerd is het zomerfeest dit jaar op 4 juli. We hebben u eerder al geïnformeerd dat deze dag wordt afgesloten met een voorstelling. We nodigen u van harte uit om deze voorstelling bij te wonen. De voorstelling start om 13.00 uur en is rond 13.50 uur afgelopen. De kinderen sluiten gezamenlijk af in de klas.
Uw kind(eren) hoeft geen eten en drinken voor de ochtend mee te nemen, wél voor de lunch.
Bij goed weer is de voorstelling buiten. Op het plein (voor groep 6 en 8) zijn dan vakken getekend. Daar zitten de groepen. Wilt u achter de kinderen staan en eventuele kleinere broertjes/zusjes bij u houden?
Wilt u alvast iets meer weten over de voorstelling? Op Youtube staan verschillende filmpjes. Via deze link kunt u er alvast één bekijken.
Ontwikkelingen in de school

Het afgelopen schooljaar heb ik u regelmatig meegenomen in de verschillende schoolontwikkelingen. Zo weet u waar wij als school mee bezig zijn en wat onze focus heeft.
Onze kernwaarden, visie en missie
De afgelopen maanden hebben wij, samen met de ouders van de MR en de leerlingen uit de leerlingenraad, de schoolvisie, missie en kernaarden herschreven.
Deze komt nog voor de zomervakantie op onze website. De inhoud is niet veranderd, maar we zijn tot een concretere tekst gekomen, die past bij de school. De volgende stap is het concreet maken: Wat is er dan te zien in ons gedrag en handelen. Eén van de stukjes in de visie waar we mee verder willen is de ouderbetrokkenheid. Het gaat dan niet over hoe vaak u komt helpen op school, maar hoe we als school én ouders goed kunnen samenwerken in het belang van uw kind(eren). In het voorjaar van 2026 nodigen we u dan ook graag uit voor een ouderavond om hier samen met u over van gedachten te wisselen.
Studiedag 24 juni
Afgelopen dinsdag hebben we een inspirerende en gevarieerde studiedag gehad. Misschien heeft u al iets gezien op onze sociale mediakanalen.
We hebben met elkaar de resultaten van de school besproken. Hoe doet de groep het ten opzichte van vorige schooljaren én in vergelijking met hetzelfde leerjaar in voorgaande jaren. Wat zijn succescriteria? We zien dat er een positieve groei is in de leeropbrengsten. Dat is fijn, want dat is waar we voor staan als school: Goed onderwijs geven met een stevige basis voor de basisvakken. Natuurlijk zijn we ook kritisch: Aan welke knoppen moeten we ‘draaien’, waar ligt onze invloed als het doel (nog) niet behaald is. De leerkrachten hebben conclusies getrokken en tips en adviezen meegegeven aan de leerkracht van het volgende jaar.
We hebben ook vooruitgekeken naar onze jaarplanning en de communicatie. Vanaf aankomend schooljaar kunt u de gespreksverslagen van de gesprekken die wij met u hebben terug lezen. U doet dit via het Parnassys Ouderportaal. U gebruikt hiervoor de inloggegevens van Parro.
U kunt inloggen via de link http://ouders.parnassys.net . We vinden het namelijk belangrijk om open en transparant naar u te zijn.
Materialen van thuis
We merken dat afleiding en onrust in de klas vaak komt doordat er onbedoeld leuke gummetjes, tangles, elastiekjes, mooie stiften, etc. de etuis in ‘kruipen’. Vanaf komend schooljaar gaan we weer extra letten op alle extra dingen die van thuis mee naar school komen. We willen u alvast vragen hier ook alert op de zijn. Op school hebben we alle materialen die nodig zijn, iets extra’s is niet nodig. Soms is er een leerling met een (tijdelijke) extra leerbehoefte. Wij zorgen dan voor het hulpmateriaal. Lukt dit ons niet, dan overleggen we met u als ouder(s)/verzorger(s). Het is niet nodig om zelf iets mee te geven.
Deurverdeling en zelfstandig naar binnen
In het nieuwe schooljaar hebben we een nieuwe deurverdeling. Om te zorgen dat de leerlingen rustig naar binnen kunnen is dit als volgt:
De deur bij de onderbouw (naast de teamkamer): Groep 1-2, groep 3 en groep 4-5.
De deur bij de hoofdingang: Groep 5-6, groep 7 en groep 8.
Na de vakantie bent u de eerste week van harte welkom om met uw kind(eren) mee naar binnen te lopen. Na de eerste week gaan de kinderen vanaf groep 3 zelfstandig naar binnen. Dit helpt uw kind(eren) succeservaringen op te doen en om zelfstandig te worden.
De leerkracht heeft zo ook de tijd om ieder kind welkom te heten en hen echt te kunnen zien. In noodgevallen kunt u altijd even mee naar binnen lopen, maar we willen u vragen het moment voor de leerlingen te respecteren. U kunt de leerkracht na schooltijd aanspreken of via Parro een bericht sturen als u iets wilt laten weten.
Na de vakantie gaan we met elkaar in gesprek hoe we een bijvoorbeeld een inloopmoment kunnen vormgeven. Op die momenten bent u ’s morgens van harte welkom om met uw kind mee naar binnen te lopen.
Levensbeschouwelijk Burgerschapsonderwijs (LBO)
De nieuwe visie op ons LBO die we als stichting hebben geschreven én de opdracht tot een Burgerschapsplan vraagt van ons om na te denken over onze levensbeschouwingslessen. Samen met Erik Renkema van Verus hebben we een inspirerende bijeenkomst gehad, waarbij we aan de hand van stellingen opnieuw naar ons aanbod kijken. Dit krijgt in het nieuwe schooljaar een vervolg.
Vanuit onze verkeersouders

Op 18 juni jl. zijn Betty en Tamara namens De Beatrix naar een avond van de gemeente geweest met als onderwerp verkeersveiligheid. Hieronder leest u een verslag:
Op woensdag 18 juni zijn wij naar een avond geweest die ging over veiligheid rondom de school. Veel scholen waren vertegenwoordigd en dus ook de Beatrixschool. De wethouder deed een praatje en daarna kwam Marco te Brömmelstroet (hoogleraar Urban Mobility Futures op de UvA) aan het woord.
Wist u dat kinderen het recht hebben om vanaf 8 jaar veilig en zelfstandig naar school te kunnen gaan?
Het is belangrijk dat kinderen een stem krijgen, bijvoorbeeld door samen met kinderen te kijken hoe de straat er volgens hun uit hoort te zien en wat de kinderen nodig hebben om eerder lopend of fietsend naar school te gaan/kunnen.
Na de praatjes zijn we in groepjes bij elkaar gaan zitten om ideeën te delen en ook op te doen. Uiteraard hebben we alle input naar Lesanka gestuurd.
Het was een interessante en inspirerende avond!
Groet,
Tamara (moeder van Tobi)
Betty (moeder van Emma)
Tot nu toe zijn er (nog) geen nieuwe verkeersbrigadiers voor het komende schooljaar. Zonder aanmeldingen zal de oversteek zonder verkeersbrigadiers zijn. Wilt u meer informatie? Dan verwijs ik u graag naar een eerdere oproep in Parro.
Vanuit de MR
Op 17 juni jl. is de MR weer bij elkaar gekomen.
Tijdens deze bijeenkomst hebben we afscheid genomen van Willeke Evers en Marja van Snippenberg. Na een aantal jaren nemen zij nu afscheid als oudergeleding van de MR. De afgelopen vergaderingen zijn Rebecca van Leijenhorst en Astrid Stellingwerf aanwezig geweest bij de MR vergaderingen. Zij volgen vanaf het nieuwe schooljaar Willeke en Marja op. In de eerste nieuwsbrief stellen zij zich aan u voor.
Ook via deze weg willen wij Willeke en Marja bedanken voor hun inzet in de MR. Zij hebben op een positieve wijze de juiste vragen gesteld en meegedacht in het beleid van De Beatrix en daarbij het belang van de ouders én de leerlingen vertegenwoordigd.
Tijdens deze MR zijn de volgende onderwerpen besproken:
- De schoolgids en het jaarplan
- Opening van het nieuwe schooljaar
- Taakbeleid leerkrachten